اندکی خودپسند بودن برای محتواگر شدن لازم است وگر نه همه چیز را باید توی گنجه پنهان کنی.|شاهین کلانتری|
آنچه یک محتواگر باید بداند:
✔هر روز و در هر شرایطی باید طرحی در ذهنت بریزی و آن را تبدیل به محتوایی مفید کنی.
✔خستگی و بیحوصلگی در دنیای محتوا جایی ندارد هر طور شده باید دست بجُنبانی و متنی ،پادکستی یا ویدیویی منتشر کنی.
✔چارهای نداری؛ باید با سماجت و پُر رویی به کار بچسبی و ادامه دهی.
✔شجاعت داشته باش و متنی ضعیف بنویس .پادکست و ویدیوی ضعیف بساز. این کار از هیچ کاری نکردن ودست روی دست گذاشتن بهتر است.
✔وقتی کاری ضعیف انجام میدهی و بازخوردهای ناخوشایند میگیری دفعات بعد کارت را ارتقا میدهی.
✔ ما در حین کار کردن به نقاط ضعف خود پی میبریم. اگر هیچ بازخوردی هم نگیری با مداومت و تکراربه تمام جنبههای کارت تسلط بیشتری پیدا میکنی . بهتر شدن و ارتقا یافتن در هر حوزهای به مرور و در حین کار اتفاق میافتد.
✔من به انتقاداتی که میشنوم تا جایی اهمیت میدهم که به اعتماد بنفسم آسیبی وارد نشود. به انتقاد گوش میدهم. ودر آن زمینه مطالعه میکنم. کارهای افراد باتجربه در آن حوزه را میبینم ،اگر انتقاد صحیح باشد سعی می کنم بیشتر بخوانم و اطلاعاتی کسب کنم و اگر انتقاد درست نباشد؛ اهمیتی نمیدهم. به هر حال لازمهی محتواگر بودن مطالعه،یادگیری و کار مداوم است.
✔درتولید محتوا باید یادبگیری خودت باشی واز تجربیات خودت بگویی، صداقت داشتن لازمهی کار محتواست.
✔گاهی کلافه میشوی و نمی دانی باید چه بنویسی یا چه بگویی. نوشتن از بیحوصلگیها، خستگیها و کلافگیها هم بدنیست. به هر حال آدمها همیشه یک جور نیستند. اما از دلِ همین خستگیها گاهی محتوای خوبی میتوان ساخت.
✔کار محتوا آسان نیست. آدمها در سختیها آبدیده میشوند.
✔کسانی که به محتوا به صورت جدی میپردازند و هر روز به دنبال راهی برای خلاقیت بیشتر و ثبت ایدههای مفید هستند متمایز میشوند.